Mitt sista valsnack.(För den här gången)

Jag har kommit fram till att det här med politik är komplicerat. Att det här med yttrandefrihet har misstolkats eftersom att ALLA ska ha rätt att yttra sig och sin åsikt. . Då kan man inte bestämma att bara vissa åssikter ska få föras fram ? Varför vuxna människor oftast försöker undvika att prata om politik eftersom det lätt leder till konflikter. Att det här med demokrati är lite svårt . Att människor glömmer bort FRED & Kärlek och stör sig på sina "vänner" de hade innan de frågade vad de skulle rösta på och började prata politik. Så mitt konstaterande är alltså : Ingenting är omöjligt, men mycket är svårt. Hang in there . Rättvisa åt folket, och då menar jag varenda en.

En människa som anser sig vara bättre än någon annan, som har mer pengar och mindre sådana problem, har ingen rätt i världen att förminska någon som inte är höginkomsttagande, och har mer problem. Men om vi vänder på det -  Bara för att någon har mycket pengar och har argument och åssikter inom tex.(antagligen) politik, ger det inte den som är låginkomsttagare rätten att hacka på den andre. Den i underläge har inte rätt att hacka på den i överläge. Enligt mig. Jag tycker man ska försöka lösa saker tillsammans. Jag tror på att vi måste tänka om i dagens Sverige, förnya politiken så som allting annat har förnyats. Skapar man en lag, måste man även som skapare följa den. Man behöver inte kasta paj på varandra bara för man tillhör olika partier och har olika åssikter om hur Sverige ska styras. Jag tror att sånt gör de människorna som jobbar med politik, blinda för det de egentligen borde syssla med. Man spiller tid helt enkelt.

Just nu är Sveriges ledning en enda stor hönsgård. Sverige är en stor hönsgård och om någon någonstans satt och bevakade oss skulle de nog skratta åt oss. Åssikterna haglar åt olika håll, människa efter människa försöker hitta på undanflykter och anledningar till hur det kunde bli som det blev. Jag tror att vi har glömt bort det viktiga, att vi alla är olika, att vi alla ska få uttrycka oss, att folk lider i Världen, i Sverige, hur man kan hjälpa på bästa sätt, för det är något jag tror många har glömt -  Vi är bara människor. Och vi har en historia, ja, ta lärdom av den, men blicka frammåt. Vi har en demokrati i Sverige. Det måste vi stå fast vid. Börjar vi rucka på sånna saker kommer det snart märkas på ett inte så posetivt sätt.

För alla människor, inte bara för dig, mig eller grannen. För resten av Världen med.

Kommentarer
Postat av: Emma

Bra Lovisa. Heja!

2010-09-20 @ 22:04:26
URL: http://emmetg.blogspot.com
Postat av: Emma

Just ja, jag har din puderdosa också! ;)

2010-09-20 @ 22:04:56
URL: http://emmetg.blogspot.com
Postat av: Anna

Klok du är Lovis! Håller med dig på punkt och pricka. Ska dom sitta i riksdagen kan dom väl fokusera på det dom är satta där för - arbeta fram förslag som kan lyfta Sverige. Istället för att klanka ner på de andra partiers förlag så kontra med egna. Det bästa försvaret är ett bra anfallsspel!

2010-11-13 @ 12:43:28
URL: http://annaarkeberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0